Algemene Voorwaarden Webshop
Artikel 1 - Webshop
1.1. Bond van Wapenbroeders, eigenaar van deze website en exploitant van de bijbehorende webshop, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 40532678, is wettelijk vrijgesteld van de belastingplicht.
1.2. Onze website, www.wapenbroeders.nl, en daarmee ook het webshopgedeelte, is voorzien van een SSL-beveiligingscertificaat. Daarnaast wordt de gebruikte software zorgvuldig up-to-date gehouden en is de toegang tot de 'backend' van de website afgeschermd voor onbevoegden. Daarmee voldoen we aan alle wettelijke eisen met betrekking tot de beveiliging van uw persoonsgegevens en betaalgegevens. Wij streven naar een voortdurende verbetering van de beveiliging van uw gegevens. Bij misbruik door hackers zullen wij aangifte doen bij de politie.
1.3. Wij verstrekken uw persoonsgegevens nooit aan derden, tenzij u ons daarvoor expliciet toestemming heeft verleend, dan wel de Nederlandse wet ons daartoe zou verplichten.
1.4. Wij zijn verplicht om bij mogelijke verdenking van misbruik of fraude, aangifte te doen bij de politie.
1.5. Voor (transacties vanuit) de webshop is een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten, waarvan gebruik zal worden gemaakt in geval van een eventueel dispuut betreffende een levering en/of een eventuele door ons betwiste aansprakelijkheidsstelling.
1.6. Wij streven ernaar om u te allen tijde van een uitstekende service te voorzien. Wanneer u twijfels heeft over de aankoop van een product, staan onze medewerkers u graag te woord.
Artikel 2 - Bedenktijd
2.1. Via de webshop aangekochte producten kunnen, zonder opgaaf van reden, binnen uiterlijk 14 dagen worden geretourneerd. De kosten voor het retourneren en een eventuele verzendverzekering zijn voor eigen rekening; het product zal, na ontvangst en inspectie (zie 2.2), middels een creditnota aan u worden gecrediteerd, waarbij het betaalde bedrag zal worden teruggestort.
2.2. Producten die aan ons geretourneerd worden, dienen vrij van gebruikssporen te zijn en voorzien van de originele verpakking.
Artikel 3 - De overeenkomst
3.1. De overeenkomst tussen webwinkel en klant is definitief, wanneer de klant heeft aangegeven akkoord te zijn gegaan met de Algemene Voorwaarden en hij de webwinkel heeft gemachtigd, bij betaling via iDEAL of Paypal, het geld van zijn rekening af te schrijven, dan wel wanneer betaling achteraf is overeengekomen. Nadat de bedenktermijn van 14 dagen is verstreken en de betaling is ontvangen door de webwinkel, is de klant eigenaar geworden van het betreffende product.
3.2. De overeenkomst is elektronisch tot stand gekomen door middel van het doorlopen van de online bestelprocedure en het akkoord gaan met de Algemene Voorwaarden.
3.3. Nadat u tot aankoop bent over gegaan, ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail. Hierin staat/staan het/de aangekochte product(en) vermeld, het aankoopbedrag en waar u met eventuele klachten en/of opmerkingen terecht kunt.
3.4. Wij zijn verplicht het product of artikel binnen 30 dagen aan u te leveren. Mocht dit onverhoopt niet mogelijk blijken, zullen wij u daarover schriftelijk informeren. Het eventueel reeds betaalde aankoopbedrag ontvangt u in dat geval van ons terug.
3.5. Levering van producten in het buitenland kan langer duren dan levering in Nederland. De kosten voor verzending naar een adres in het buitenland zijn zichtbaar, zodra u tot de aankoop van het product overgaat.
Artikel 4 - De prijs
4.1. De in onze webshop vermelde prijzen zijn inclusief btw. Eventuele verzendkosten worden zichtbaar, zodra u het product heeft toegevoegd aan uw winkelwagen.
4.2. De prijs die bij het product op de website wordt vermeld, kan niet wijzigen tijdens het aankoopproces; deze prijs wordt aan u bevestigd, indien u elektronisch akkoord gaat met de aankoop.
4.3. Wanneer u een product koopt tijdens een periode waarin geen actie geldt, komt u achteraf ook niet in aanmerking voor korting.
Artikel 5 - Klachten en garantie
5.1. Klachten over de levering dienen in eerste instantie telefonisch aan ons te worden gemeld. Onze medewerkers staan u graag te woord.
5.2. Klachten over een specifiek product dienen schriftelijk aan ons te worden gemeld. Deze klachten zullen niet door ons persoonlijk worden behandeld. Beschrijf uw klacht zo specifiek mogelijk. Wij zullen voor u contact opnemen met de fabrikant of groothandel en zullen hierin voor u bemiddelen als tussenpersoon. Indien mogelijk zullen wij het probleem zelf voor u oplossen.
5.3. Klachten worden doorgaans binnen 14 dagen door ons afgehandeld. De afhandeling van een klacht gebeurt altijd schriftelijk. Nadat een klacht is afgewikkeld, ontvangt u van ons achteraf een enquête met betrekking tot de afwikkeling. Wij verzoeken u vriendelijk deze in te vullen en aan ons terug te sturen. Wij willen u te allen tijde van een uitstekende service voorzien.
5.4. Op elk product dat wij aan u leveren is een garantie van toepassing. Hoe lang deze garantie geldt en waarin deze precies voorziet, kan per product verschillen. Indien u bij een door ons geleverd artikel een gebrek of defect ontdekt, verzoeken wij u dit binnen 48 uur na levering te melden.
5.5. Wanneer een product binnen de garantieperiode defect raakt, zullen wij het kosteloos omruilen tegen een nieuw, identiek product, óf het volledige aankoopbedrag aan u vergoeden. Voorwaarde hierbij is dat er geen sprake is van opzet, onachtzaamheid, onoordeelkundig of onjuist gebruik of een andere vorm van verwijtbaar handelen, waarvan de schade en/of het defect een gevolg is. Omruiling of restitutie kan uitsluitend op vertoon van de originele aankoopbon.
n.b.
Indien u akkoord gaat met onze Algemene Voorwaarden, verzoeken wij u vriendelijk bij een bestelling via onze webshop het betreffende vakje aan te vinken. (Zonder het vakje aan te vinken, kan er geen overeenkomst tot stand komen.) Uiteraard hopen wij van harte dat u veel plezier beleeft met uw aankoop! Indien u nog vragen heeft, kunt u uiteraard contact met ons opnemen.